Säkra internet- och mobiltjänster
Säkra internet- och mobiltjänster är vår högsta prioritet. Du ska alltid kunna göra dina bankärenden, i vår internetbank och app, på ett tryggt sätt, samt kunna identifiera dig på flera olika sätt. För din trygghet följer vi noga med i utvecklingen av säkerhetslösningar. Vi utsätter våra säkerhetssystem för omfattande, använder noggrant utvalda komponenter och tillämpningar av standarder.
Säker internetbank
För oss är det viktigt att du känner dig trygg när du gör dina bankärenden i internetbanken. Läs mer om hur vi, tillsammans, kan öka säkerheten.
Secure internet banking (12 languages)
Tips om internettjänster och din dator
När du lämnar ut personlig information till oss som bank över internet så används ett flertal skyddsåtgärder. Detta för att informationen inte ska komma i orätta händer och att den inte förvanskas. Både du som kund - och vi som bank - har ett ansvar för att trafiken sker så säkert som möjligt. När du använder internet har du tillgång till en mängd sidor och tjänster, men du kan också exponeras för en del risker.
- Din dator kan bli smittad med elakartade program såsom virus, trojaner och spionprogram, som har till syfte att skada din dator eller stjäla dina personliga uppgifter.
- Du kan utsättas för dataintrång, det vill säga att obehöriga tar sig in i din dator via internet, eller att du hamnar på falska internetplatser. Se till att vidta de åtgärder som behövs för att minska dessa risker.
- Länkar och filer i e-post eller sms kan innehålla virus. Så öppna inte öppna e-post eller bifogade filer som du är osäker på. Vi, och andra banker, ber dig aldrig lämna ut vare sig kontouppgifter, koder eller att uppdatera eller ladda ner program via e-post.
Mer information
Behöver du hjälp?
Om du behöver hjälp med att uppdatera operativsystem, webbläsare eller lägga till webbläsare ska du vända dig till respektive tillverkare. Vid frågor om internetbanken är du välkommen att ringa oss.