Den här webbplatsen använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Läs mer om cookies och hur du kan stänga av dem.

OK
Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Om du inte är nöjd

Vit grind med oranga blommor

För oss på Laholms Sparbank är det viktigt att du som kund är nöjd med såväl vårt bemötande som med våra produkter och tjänster. Är du missnöjd ber vi dig ta kontakt med oss på telefon 0430-491 00. Vill du överklaga ett beslut från banken i ett klagomålsärende, se nedan för mer information om hur du går till väga.

 Är du missnöjd med vårt svar

1

Kontorets svar

Om vi inte har kunnat tillmötesgå ditt klagomål kan du överklaga beslutet.
Nedan får du reda på mer hur du kan gå vidare.
2

Om du inte är nöjd

Om du inte är nöjd med det svar du får på bankkontoret eller kan ärendet prövas på nytt. Information om vem du kan vända dig till för att få ditt ärende omprövat får du av Laholms Sparbank på telefon 0430-491 00.

Beskriv, helst skriftligt, vad du tycker är fel och vilket kontor du varit i kontakt med.

3

Om du efter första omprövning fortfarande inte är nöjd

Om du efter första omprövning fortfarande inte är nöjd med det svar du fått av Laholms Sparbank, och ytterligare vill pröva ditt ärende, kan du kontakta Laholms Sparbanks Kundombudsman. Beskriv, helst skriftligt, vad du tycker är fel och vem du tidigare haft kontakt med i ditt ärende.

Skicka ditt brev till:
Laholms Sparbank, Kundombudsmannen
Box 77
312 22 LAHOLM

4

Är du fortfarande inte nöjd

Om du efter omprövning av bankens kundombudsman fortfarande inte är nöjd kan du vända dig till följande ställen:

Konsumentvägledning

Konsumentvägledare som finns i flertalet kommuner, lämnar kostnadsfritt information och råd i hushållsekonomiska och juridiska frågor.

Konsumenternas Bank- och finansbyrå

Box 24215, 104 51 Stockholm, telefon 0200-22 58 00 www.bankforsakring.konsumenternas.se 
Självständig rådgivningsbyrå, lämnar kostnadsfritt vägledning bank- och finansfrågor. Står i kontakt med klagomålsansvariga i banker och värdepappersinstitut och håller dem och berörda myndigheter informerade i aktuella konsumentfrågor.

Allmänna reklamationsnämnden (ARN)

Kungsholmstorg 5, Box 174, 101 23 Stockholm, telefon 08-508 860 00
www.arn.se
ARN är en statlig myndighet vars uppgift är att opartiskt och utan kostnad pröva tvister mellan konsumenter och näringsidkare. Anmälan görs av konsumenten och ska ha inkommit till nämnden sex månader efter det att näringsidkaren avvisat konsumentens krav.

Konsumentverket

Box 48, 651 02 Karlstad, telefon 0771-42 33 00
www.konsumentverket.se
Konsumentverket arbetar med rättsskydd, produktsäkerhet och information för att öka tryggheten och kunskapen hos både privatpersoner och näringsidkare.

Allmän domstol, Domstolsverket

551 81 Jönköping, telefon 036-15 53 00
Ett ärende kan alltid hänskjutas till rättslig prövning vid allmän domstol.
www.domstol.se  

Stäng Skriv ut